Kategorie

PayU - Bezpieczne płatności internetowe

Informacje przydatne po złożeniu zamówienia

Jakie są statusy zamówień?
Czy muszę potwierdzać zamówienie?
Czy mogę zmienić złożone zamówienie?
Czy mogę anulować złożone zamówienie?
Jaki jest numer rachunku do opłacania zamówień?
Jak skontaktować się z kurierem?
Kurier mnie nie zastał w domu - co mam teraz zrobić?
Czy mogę umówić się z kurierem na odbiór przesyłki?
Czy mogę śledzić trasę przesyłki?
Jak postępować podczas odbioru przesyłki?

Jakie są statusy zamówień?

Statusy zamówień z jakimi możesz się spotkać to:

Zamówienie/ rezerwacja - status potwierdza przyjęcie rezerwacji przez system informatyczny sklepu. Oczekuj na potwierdzenie przyjęcia zamówienia.

Oczekiwanie na wpłatę - status potwierdza przyjęcie zamówienia. Jego realizację rozpoczniemy po zaksięgowaniu wpłaty. Płatności online księgujemy zazwyczaj w ciągu godziny, płatności przelewem zaś w ciągu 24 godzin roboczych.

Płatność zaksięgowana - kompletowanie zamówienia - status potwierdza zaksięgowanie płatności i rozpoczęcie kompletowania zamówienia. Zamówienie niezwłocznie po skompletowaniu przekazywane jest do wysyłki.

Wysyłka pobraniowa - kompletowanie zamówienia - status potwierdza przyjęcie zamówienia i rozpoczęcie jego kompletowania. Zamówienie niezwłocznie po skompletowaniu przekazywane jest do wysyłki.

Zamówienie wysłane - status potwierdza przekazanie przesyłki do spedytora.

Zrealizowane i zamknięte - status potwierdza pozytywne ukończenie realizacji procesu zamówienia/ rezerwacji.

Zamówienie anulowane - status potwierdza anulowanie zamówienia. O powodach anulowania informujemy na bieżąco. Najczęściej ma to miejsce na prośbę Klienta.

 

Czy muszę potwierdzać zamówienie?

Tak, jeśli jesteś naszym nowym Klientem. W uzasadnionych przypadkach składane zamówienia/ rezerwacje przez naszych stałych Klientów również muszą być potwierdzane. Szczegółowe informacje przesyłamy pocztą elektroniczną po złożeniu zamówienia/ rezerwacji.

 

Czy mogę zmienić złożone zamówienie?

Większość zamówień, które nie zostały jeszcze przekazane do wysyłki możemy zmienić. W tym celu skontaktuj się z nami. Pamiętaj jednak, że na wysłanego e-maila odpowiedzieć możemy z opóźnieniem. W tym czasie zaś zamówienie może zostać przekazane do wysyłki. Stąd też polecamy kontakt telefoniczny.

 

Czy mogę anulować złożone zamówienie?

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz tutaj - Czy mogę anulować złożone zamówienie?

 

Jaki jest numer rachunku do opłacania zamówień?

Jeśli zamówienie opłacasz przelewem, niezbędne dane otrzymasz po złożeniu zamówienia, na stronie z jego podsumowaniem. Te same dane prześlemy także na Twój adres e-mail. W przypadku utraty tych danych prosimy o wykonanie przelewu na rachunek główny sklepu. Niezbędne dane znajdują się tutaj.

 

Jak skontaktować się z kurierem?

Nie udostępniamy danych kontaktowych do kurierów, zbyt często się one zmieniają a nie chcemy nikogo wprowadzać w błąd. Większość przesyłek kurierskich obsługuje firma DPD. Po skompletowaniu i wysłaniu zamówienia otrzymasz numer listu przewozowego. Firma kurierska na jego podstawie udzieli wszystkich niezbędnych informacji. Ogólne dane kontaktowe znajdziesz tutaj.

 

Kurier mnie nie zastał w domu - co mam teraz zrobić?

Po skompletowaniu i wysłaniu zamówienia wysyłamy wiadomość e-mail z numerem listu przewozowego. Skontaktuj się z firmą kurierską celem umówienia kolejnego terminu odbioru przesyłki. Pomocne informacje - Jak skontaktować się z kurierem?

 

Czy mogę umówić się z kurierem na odbiór przesyłki?

Niestety nie mamy wpłytu na godziny dostarczania przesyłek przez kurierów. Po skompletowaniu i wysłaniu zamówienia wysyłamy wiadomość e-mail z numerem listu przewozowego. Skontaktuj się z firmą kurierską celem ustalenia takiej możliwości. Pomocne informacje - Jak skontaktować się z kurierem?

 

Czy mogę śledzić trasę przesyłki?

Tak, jest to możliwe, choć może być ograniczone w zależności od wybranej metody dostarczenia zamówienia. Po jego skompletowaniu i wysłaniu wysyłamy wiadomość e-mail z numerem listu przewozowego/numerem nadania. Poniższe firmy umożliwiają śledzenie trasy przesyłki:
- Paczkomaty InPost: http://www.paczkomaty.pl/sledzenie_paczki,34.html
- Poczta Polska: http://sledzenie.poczta-polska.pl
- kurier DPD: http://www.dpd.com.pl

 

Jak postępować podczas odbioru przesyłki?

Podczas odbioru przesyłki należy sprawdzić jej stan. Produkty przez nas sprzedawane posiadają oryginalne opakowania producentów, które nie są przez nas otwierane (chyba, że jest to wyraźnie zaznaczone w opisie produktu). Ponadto przesyłka (np. karton lub koperta) jest przez nas dodatkowo zabezpieczana taśmami firmowymi. Ich zerwanie może sugerować, że przesyłka była otwierana. Jeśli zauważysz ślady prób otwarcia (nie tylko przesyłki, ale również zakupionych przedmiotów), bezzwłocznie sprawdź przesyłkę. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami.

W przypadku opcji dostawy za pośrednictwem firmy kurierskiej lub Poczty Polskiej odmów przyjęcia przesyłki i poproś o spisanie protokołu. Odpowiedni druk będzie posiadała osoba dostarczająca przesyłkę. W dokumencie opisz dokładnie wszelkie uszkodzenia oraz braki a następnie podpisz się. Protokół zostanie podpisany również przez osobę dostarczającą przesyłkę a Ty otrzymasz jego kopię. Protokół możesz spisać również w ciągu 7 dni od odebrania przesyłki, jeśli w momencie odbioru nie zauważysz jej uszkodzenia. W tym celu skontaktuj się z firmą kurierską lub Pocztą Polską.

W przypadku opcji dostawy za pośrednictwem Paczkomatów InPost pozostaw nieotwartą przesyłkę w Paczkomacie i wypełnij polecenia zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie urządzenia. Jeśli stwierdzisz uszkodzenie przesyłki później niż przy jej odbiorze z Paczkomatu (do 7 dni od odebrania), udaj się z przesyłką do oddziału InPost w celu sporządzenia przez protokołu szkody. Po jego spisaniu zgłoś reklamację w sposób określony w aktualnych Regulaminach Świadczenia Usług przez InPost Sp. z o.o.

Każdorazowo, w przypadku problemów z odbiorem przesyłki, informuj nas o nich - Dział Obsługi Klienta. Staramy się jak najlepiej dobierać firmy, z którymi współpracujemy w procesie realizacji zamówień. Twoje uwagi są dla nas cenne. Możliwe, że właśnie dzięki nim, z procesu realizacji kolejnych zamówień będziesz całkowicie usatysfakcjonowany.